بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

متاسفانه امروزه کبد چرب به یکی از بیماری های رایج تبدیل شده است. این بیماری بیشتر در افراد چاق و یا دارای اضافه وزن به چشم می خورد. به طورمعمول بیماری کبد چرب در مراحل اولیه خطرناک نیست. اما به مرور زمان و در صورت بی توجهی به درمان آن، امکان بروز آسیب های جدی همانند سیروز کبدی وجود دارد. استفاده از عرق کاسنی و شاتره از جمله روش های مفید جهت رفع این بیماری به شمار می رود. حال ممکن است برای شما هم این سوالات پیش بیاید که چه زمانی برای مصرف عرق کاسنی و شاتره مناسب تر است؟ نشانه های کبد چرب چیست؟ خرید سیر سیاه  بدون واسطه از ما بخرید

علایم کبدچرب

از علایم کبد چرب می توان به احساس درد در ناحیه شکم یا پر بودن قسمت سمت راست در بالای شکم، حالت تهوع، کاهش اشتها، کاهش وزن، پوست زرد، سفیدی چشم، تورم شکم و پا، بروز جوش، آکنه و لکه های قهوه ای بر روی پوست اشاره کرد.

درمان کبد چرب با ترکیب عرق کاسنی و شاتره

عرق های کاسنی و شاتره هر کدام به تنهایی دارای خواص درمانی بسیاری هستند. بنابراین ترکیب این دو عرق باعث افزایش تاثیر آن ها بر سلامت کبد و بدن می شود. به عبارت دیگر با ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره، شاهد دفع سموم موجود در کبد از طریق افزایش حجم ادرار و همچنین درمان التهاب معده و مجاری ادراری هستید.
نکته قابل ذکر اینکه عرق کاسنی از طبع سرد و عرق شاتره از طبع معتدل برخوردار است. بنابراین افزودن عرق شاتره به عرق کاسنی باعث معتدل سازی طبع کاسنی می شود.

خواص عرق کاسنی و شاتره

کاسنی، گیاهی خودرو می باشد. امکان تهیه دارو از دانه، ریشه و بخش های خشک کاسنی وجود دارد. از جمله خواص کاسنی می توان به کاهش مشکلات و بیماری های قلبی، جلوگیری از سرطان، رفع خارش، بهبود کم خونی، دفع انگل و سموم کبد اشاره داشت.
گیاه شاتره به علت بهره مندی از آنتی اکسیدان های قوی و خواص ضد التهاب در بهبود بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول رشد این گیاه در مزارع، باغ ها و کنار جاده ها صورت می گیرد.

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

جهت استفاده از چنین ترکیبی برای درمان کبد چرب بایستی این دو عرق را به صورت مساوی مخلوط و نیم ساعت قبل از صرف غذا به شکل روزانه مصرف کنید. به این ترتیب در هضم غذا و پاکسازی کبد نتیجه ی بهتری حاصل می شود.

تا اینجا یاد گرفتیم که ترکیب دو عرق کاسنی و شاتره می تواند برای کبد چرب مفید باشد. که جهت استفاده از چنین ترکیبی بایستی به صورت مساوی این دو عرق را مخلوط کرده و میل کنید.

درادامه به یکسری از علامت های کبد چرب در افراد اشاره کردیم که شامل :

  • احساس درد در ناحیه شکم یا پر بودن قسمت سمت راست در بالای شکم
  • حالت تهوع
  • کاهش اشتها

کاهش وزنکاسنی گیاهی است خودرو که از دانه ها، ریشه ها و قسمت های خشک شده آن برای تهیه دارو استفاده می شود. این گیاه همچنین به عنوان ادویه برای طعم دادن به غذاها هم کاربرد دارد. در طب سنتی عرق کاسنی برای سلامت کبد و قلب، یبوست، تورم و سایر بیماری ها استفاده می شود. در ادامه فواید و و نحوه مصرف آن را برای شما ارایه داده ایم.

به جای استفاده از  پکیج درمان زگیل تناسلی  ، پیشنهاد می کنم برای درمان زگیل تناسلی به پزشک مراجعه کنید

کبد یکی از حیاتی ترین ارگان های بدن است که بیش از 500 عملکرد اساسی بدن به آن وابسته است. از جمله تنظیم هورمون ها، سم زدایی، سوخت و ساز چربی ها، تجزیه مواد شیمیایی، سنتز قند و پروتیین و دفع اوره. در واقع هر ماده ای که به از طریق خوردن، نوشیدن، تنفس یا تماس با پوست وارد بدن بشود، به سمت کبد هدایت خواهد شد. پس اگر این ارگان حیاتی بدن دچار اختلال در عملکرد شود، عوارض آن در همه بخش های بدن مشاهده می شود. افزایش چشمگیری در شیوع بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود دارد. بیماری کبد چرب به تدریج در حال تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر و همچنین یک چالش بزرگ در سراسر جهان است.

بیماری کبد چرب غیر الکلی به مجموعه ای از شرایط کبدی مانند تجمع چربی، استیاتوز کبدی یا بیماری کبدی در مرحله پایانی توصیف می شود. بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی بدون علامت هستند و مرگ و میر بالایی بین آنها وجود دارد. اما روش های درمانی مختلفی از جمله گیاه درمانی برای این بیماری وجود دارد. مصرف عرق کاسنی یکی از آنهاست.

کاسنی گیاهی علفی و چند ساله است. این گیاه حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین ها، پلی ساکاریدها، اسیدهای فنولیک، ترپنوییدها، فلاونوییدها، پلی فنول، … است. تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در عرق کاسنی می تواند در درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی موثر باشد. مصرف عرق این گیاه برای کاهش اشتها، ناراحتی معده، یبوست، اختلالات کبد و کیسه صفرا، سرطان و تپش قلب مفید است. عرق کاسنی به علل زیر در درمان کبد چرب موثر است:

  • عرق کاسنی به عنوان یک “تونیک” برای افزایش تولید ادرار، برای محافظت از کبد و خارج کردن سموم از بدن کاربرد دارد.
  • عرق کاسنی با جوان سازی و ترمیم سلول های کبد به بهبود عملکرد آن کمک می کند
  • مصرف عرق کاستی موجب چربی زدایی و دفع صفرا شده، کبد را پاکسازی و بیماری را کنترل می کند.
  • از آنجاییکه عرق کاسنی غنی از ویتامین C است، به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.
  • یکی از علل بروز کبد چرب، تنبلی کبد است. مصرف عرق کاسنی به شکل صحیح فعالیت کبد را اصلاح کرده و در درمان چنین بیماری هایی موثر خواهد بود.
  • خواص ضد التهابی، ضد چربی خون، ضد دیابت، ضد قند خون و آنتی اکسیدان کاسنی مکانیسم های قابل قبولی را ارایه می دهد که می تواند مراحل مختلف پیشرفت و شدت بیماری کبدی را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقات نشان داده است داده است که مصرف مخلوط عرق کاسنی و شاتره باعث افزایش ادرار می شود. بیشتر شدن دفع ادرار به سم زدایی کبد و دفع صفرا به درمان کبد چرب کمک می کند. البته کاسنی دارای طبع سرد است و مصرف بیش از حد آن می تواند برای کبد مضر باشد. برای رفع این مشکل می توان با اضافه کردن عرق شاتره  سردی کاسنی خنثی می شود. این عرق باعث تنظیم عملکرد دستگاه گوارش و ترشح آنزیم های گوارشی و در نتیجه هضم بهتر غذا می شود. هضم بهتر غذا و کاهش وزن اثر قابل توجهی در بهبود کبد چرب دارد.

نحوه مصرف عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

برای اینکه مخلوط این عرق را تهیه کنید باید به مقادیر مساوی از عرق کاسنی و شاتره را ترکیب کنید. برای مثال نیم لیتر عرق شاتره در نیم لیتر عرق کاسنی اضافه کنید. اگر برای پاکسازی کبد و درمان کبد چرب قصد مصرف آن را دارید، باید برای مدت یکماه روزی یک لیوان از آن را نیم ساعت پیش از غذا میل کنید.

زمان مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب

طریقه مصرف عرق کاسنی به شیوه ها و زمان های مختلف است. با این حال اگر می خواهید حداکثر جذب ریز مغذی های موجود در آن را داشته باشید بهتر است صبح ها پیش از میل صبحانه باشد. بهتر است عرق کاسنی را به همراه یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

میزان مصرف عرق کاسنی

میزان مناسب مصرف عرق کاسنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشک با بررسی سن بیماری، علت مصرف، شدت بیماری و چند عامل دیگر آن را تعیین می کند. با این وجود توصیه بر این است که یک فنجان عرق کاسنی ترکیب شده با آب را یک یا دو مرتبه در روز مصرف کنید. این مقدار به کیفیت و خلوص عرق گیاهی شما نیز بستگی دارد.

بیماری کبد چرب خبر از یک سبک زندگی ناسالم می دهد. تحرک کم، داشتن رژیم غذایی پرچرب، استفاده از دخانیات و الکل از عوامل آن هستند. پس نباید انتظار داشته باشید تنها با مصرف عرق کاسنی وضعیت کبد شما بهبود یابد. همچنین با وجود فواید مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب، پزشکان و اطباء سنتی تاکید دارند که از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید. مصرف هر داروی گیاهی باید تحت نظر افراد متخصص انجام شود تا از عوارض احتمالی پیشگیری شود.

همچنین بهترین پک درمان زود انزالی را یاد گرفتیم و فهمیدیم برای تاثیر بهتر نیم ساعت قبل از صرف غذا میل کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.